divendres, 29 de maig de 2015

COM FEIM ELS PROBLEMES A CLASSE?


Avui duim uns problemes de deures.
Fins fa poc, els fèiem orals però ara ja en feim d'escrits i són una mica més dífícils. Com els feim?

  1. Llegim molt bé l'enunciat. Almenys, ho hem de llegir 2 vegades per estar ben segurs que ho hem entès bé. Si no entenem bé el problema, no el podrem resoldre, pel que ho llegim tantes vegades com ens faci falta.
  2. Cercam les pistes per resoldre el problema. Per ajudar-nos a entendre el que ens diu el problema ens hem de fixar molt bé amb els números que ens dóna per resoldre'l i amb la pregunta què ens fa. Encerclam els números d'un color, així feim que es vegin millor per després emprar-los. A més, subratllam la pregunta amb un altre color; la pregunta és molt important perquè segons el què ens demani resoldrem el problema d'una manera o una altra.
  3. Feim un dibuix. Sempre que poguem, hem de fer un dibuix on representem el que ens diu l'enunciat. El dibuix és molt important per a que, d'una manera visual, puguin acabar d'entendre el què diu l'enunciat.
  4. Pensam l'operació. Una vegada fet el dibuix, pensam si és una suma o una resta i la feim. Quan comencem amb els números de 2 xifres, és molt important que col·loquin bé els nombres per a que el resultat sigui el correcte.
  5. Escrivim la solució. Per escriure la solució, tornam a llegir la pregunta. Hem de fer una frase que respongui la pregunta que se'ns fa a l'enunciat. Ara que començam a escriure frases, és suficient posar un número i una paraula però a poc a poc han d'aprofitar per escriure una frase ben estructurada.
El més important és que cada fillet/a pugui resoldre el problema de la seva manera. Mentre s'arribi a la solució correcta, poden fer els dibuixos i cercar el camí que cada fillet vegi més clar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada